مجتمع مسکونی غدیر

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی به ساکنین محترم ایجاد شده است

مجتمع مسکونی غدیر

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی به ساکنین محترم ایجاد شده است

آب ، مزه زندگی

آب، نعمت بی نظیر خداوند، جلوه زیبایی و طراوت و مظهر پاکی و زلالی و در واقع، دلیل اصلی ادامه هستی است. در نبود آب، از خروش رودخانه ها، آواز دل نشین پرندگان، بازی ماهی ها، ترنّم شکوفه های درختان، تبسّم و لبخند گل های زیبا و رنگارنگ دنیای طبیعت خبری نخواهد بود. اگر آب نباشد، حس تماشا و لذت مفهومی ندارد. آری، آب جوهر خلقت، ریشه تمام زیبایی ها و اساس زندگی در جهان هستی است. پس بیایید صرفه جویی در مصرف آب را قدر بدانیم و با هم یاری یکدیگر، در استفاده بهینه از این ماده پرارزش کوشش کرده، از مصرف بی رویّه آن بپرهیزیم. 

با توجه به بازدید های به عمل آمده از منابع آب مجتمع واقع در موتورخانه ها و مشاهده کیفیت مطلوب آب مصرفی شما عزیزان بر آن شدیم تا توصیه هایی را درباره مصرف بهینه خدمت شما سروران عرض نماییم : 

امام صادق علیه السلام در تعبیری زیبا و شیوا، به این موضوع اشاره کرده، می فرماید: «مزه آب، مزه حیات و زندگی است». امام در این فرمایش گهربار، رابطه آب و زندگی را بیان می کند. این تعبیر پرمعنا، زمانی برای انسان ملموس است که در تابستان گرم، پس از یک تشنگی طولانی، به آب گوارایی دست یابد و پس از نوشیدن جرعه ای از آن، نفسی تازه کرده و احساس می کند دوباره روح به جسم بی جانش بازگشته است. 

  

چگونه در مصرف آب صرفه جویی کنیم؟

توجه کنید! با شما هستم، شمایی که آب را به هدر میدهید! میدانید که تنها با چند حرکت مچ دست خود میتوانید ۲۵ تا ۶۰ درصد آب و ۵۰ درصد از انرژیی که برای حمام و شستشوی خود و خانواده مصرف میکنید، را ذخیره کنید؟

چگونه؟ کافی است که یک دوش پر فشار در حمام نصب کنید، این سر دوشها خروج آب را تا ۱۱ لیتر در دقیقه کاهش میدهند. این دوشها نسبت به فایده فراوانشان، قیمت چندان گرانی ندارند و شما میتوانید یکی از آنها را با قسمت سر دوش فعلی حمام خود عوض کنید. به دهها لیتر آبی که هدر میرود، انرژیی که برای گرم کردن آن صرف میشود و پولی که باید بابت هردو اینها بپردازید، فکر کنید.

این دوشها، با وجود خروجی کمتر آب، با وارد کردن هوا در آب، از فشار بالایی برخوردارند و فشار آنها در بعضی مدلها قابل تنظیم است.

۱) اگر از مقدار و سرعت جریان آب دوش حمام خود بی خبرید، کافی است یک سطل که از گنجایش آن باخبر هستید را زیر شیر حمام گذاشته و ببینید پر شدن آن چقدر زمان میبرد. اگر پر شدن سطل ۵ لیتری، کمتر از ۲۰ ثانیه طول بکشد، یک راست عازم خرید سر دوشی جدید شوید.

۲) شیرهای آب را نیز به روز کنید. درحالی که مشغول خرید لوازم لوله کشی هستید، سرشیرهایی که خاصیتی مشابه دوش مذکور دارند تهیه کنید و به سر شیرهای خانه ببندید.

۳) برای انجام دادن آن دسته از امور آشپزخانه که نیازمند باز گذاشتن شیر آب هستند، آب را به صورت قطره ای باز بگذارید و شیر را تا آخرین حد آن باز نکنید. جریان آب را به باریکی یک نی نوشیدنی نگه دارید و در هر دقیقه ۵ لیتر آب صرفه جویی کنید.

۴) شیر آب را ببندید. هنگام مسواک زدن دندانها، آب را دو دقیقه تمام باز نگذارید، مسواک زدن دو دقیقه طول میکشد، نه؟ و ۱۱ لیتر آب را به هدر میدهد.

۵) برای هر ...کوچکی، سیفون نکشید! هربار فراموش کردن کشیدن سیفون ۲۰ لیتر آب ذخیره میکند.

۶) از تنظیمات صحیح استفاده کنید. ماشین لباسشویی و ظرفشویی را متناسب با مقدار بار آن تنظیم کنید.

۷) سرعت دوش گرفتن خود را افزایش دهید. تا حد امکان از وان استفاده نکنید.

۸) جلوی چکه کردن شیرهای آب را بگیرید. شیری که چکه میکند در سال ۱۱,۸۹۳ لیتر آب به هدر میدهد. اگر از خواندن این عدد بیهوش نشده اید، سریع برای تعمیر شیر-یعنی یک تعویض واشر ۵۰ تومانی) اقدام کنید.

۹) ماشین ظرفشویی و لباسشویی را فقط در زمانی که کاملا پر هستند، روشن کنید.

۱۰) سیفون را چک کنید. کمی رنگ خوراکی داخل محفظه سیفون بریزید، اگر رنگ به داخل کاسه توالت هم وارد شد، بدانید که محفظه نشتی دارد و تا روزی ۸۸۰ لیتر آب به هدر میدهد.

۱۱) هنگام صابون زدن به صورت و سپس تراشیدن ریش، شیر آب را باز نگذارید. برای شستن کف از روی تیغ در حین تراشیدن ریش، میتوانید از یک کاسه آب جوش استفاده کنید.

نظرات 3 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:30 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگ واقعا خوبی داری داشتم تو اینترنت میگشتم نمیدونم چطور شد اومدم وبلاگ شما واقعا کارتون زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

التفات پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:04 ب.ظ http://spring82.blogfa.com

با سلام
من یکی از ساکنان مجتمع غدیر هستم.
با تشکر از زحمات مدیران مجتمع باید عرض کنم مدیران محترم در امور فرهنگی مجتمع ضعیف عمل می کنند.
نه در شادی های دینی و نه در عزاداریه ها هیچ کار خاصی انجام نمی شود.من یه سری مطالب رو توی این زمینه جمع و جور کردم که بنا دارم برای ورودی خودمون کار کنم . در صورت تمایل مدیران محترم میتونم این مطالب رو براتون ایمیل کنم تا برای همه ساکنین انجام بشه.
ضمنا نشریه سروش غدیر هم اگه به صورت ماهانه منتشر بشه خیلی خوبه .
از زحماتتون ممنوم.

خیلی خوشحال میشیم اگه در مورد این مسائل ما را نیز در جریان قرار دهید با تشکر

آباد شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:42 ب.ظ http://www.worldnlp.blogfa.com

باسلام و عرض ارادت و خداقوت
زندگی جویباریست که اوج عظمت قطرات در دریا زیباست و برای به دریا رسیدن باید کوشید و خروشید و از امواج نهراسید. امیدوارم که همیشه موفق باشید.
کاش زمانی شاهد مجموعه های مسکونی االترونیکی باشیم تا مایحتاجمان با یک چشم بهم زدن روی یک نوار فیزیکی بدستمان برسد!!
یا به محض مواجهه با خطر فریادرسی بصورت اتومات به دادمان برسد!!
یا با دوربین بتوان نگهبانی نمود!!!
یا ...
به هر حال شما می توانید کارهای مهمی بکنید انشاا...

آقای مهندس آباد ما هم امیدواریم قدم های اولیه برداشته شده انشاا... تا آن روز ما هم امیدواریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد